۱۳۹۱ دی ۳۰, شنبه

برگزاری مراسم عروسی با احترام به محیط زیست

با وجود گذشت زمان، سنت ازدواج هنوز طرفدار دارد. در اتحادیه اروپا هر سال، حدود دو میلیون جشن عروسی برگزار می شود. اگر چه این تعداد کاهش یافته، اما سنت ها باقی مانده است. در سالهای اخیر به خصوص در بریتانیا آیین جدیدی ظاهر شده است. عروس و داماد ها هر چه بیشتر به فکر محیط زیست هستند و عروسی ها به رنگ سبز آراسته می شود.
کیت و گارِت، بهار امسال ازدواج خواهند کرد. جشن عروسی آنها در هتلی بنام “خانه سبز” برگزار خواهد شد. در این هتل حتی برای کوچکترین جزئیات، احترام به محیط زیست فراموش نمی شود. کیت ریچاردز، عروس آینده می گوید: “اول اینکه، همه محصولات از بین محصولات محلی انتخاب خواهند شد، از محصولات فصل. مانند این هتل، ما هم از فروشنده های نزدیک خرید خواهیم کرد.
برای کیک عروسی، از طریق یکی از همکارانم با خانمی آشنا شدم که آن را آماده خواهد کرد و از همین محل است و با شرکت های بزرگ کار نمی کند. سعی می کنیم از مشاغل محلی حمایت کنیم حتی برای خرید هدیه ای که به مهمانان می دهیم. فقط اینکه برای خرید محصولات ارگانیک و طبیعی، به وقت بیشتری لازم است. بجای اینکه فقط بسوی ارزان ترین و ساده ترین گزینه رفت، باید یک انتخاب درست کرد و امیدوار بود که هر نکته کوچکی هم کمک خواهد کرد.”
“کَتی فه وینگز” وب سایتی تاسیس کرده که اطلاعات بسیاری در مورد “عروسی سبز” ارائه می دهد. در سال ۲۰۰۵ عروسی خود او با رعایت همین اصول برگزار شد. در آن زمان هنوز هیچ کس نمی دانست عروسی سبز واقعا یعنی چه. کَتی دربازه راه اندازی این وب سایت توضیح می دهد: “همه چیز با عروسی خود من آغاز شد. هنگامی که اولین بار شروع به خواندن مجله های مربوط به عروسی کردم، به طور متوسط بودجه یک عروسی هفده هزار پوند بود. من و همسرم به هیچ وجه نمی خواستیم چنین بودجه ای صرف کنیم اما به خودم گفتم اگر مردم چنین بودجه ای را هزینه می کنند که مطمئنا بعضی ها هم خیلی بیشتر از این را خرج می کنند، تصور کن چقدر خوب بود اگر این همه پول را به نحو درست خرج می کردند.”
“بِچی” هم از پیشگامان این جریان است. او در سال ۲۰۰۴ ازدواج کرد و تقریبا همه کارهای عروسی را خودش انجام داد. از لباس عروسی گرفته تا دکوراسیون و خرید اجناس. همانظور که او می گوید، انگیزه اش برای اینکار فقط صرفه جویی نبود: “به نظر من خیلی خوب است که این مسئله مُد شده و مردم هر چه بیشتر به فکر محیط زیست هستند. مردم می توانند پول کمتری صرف مراسم عروسی کنند. به نظر من، اگر خودمان کارها را انجام دهیم، همه چیز خیلی ارزان تر انجام می شود و خیلی جالب تر است چون عروسیتان خیلی بیشتر به شما شباهت خواهد داشت.”
البته سبک ها و بودجه های مختلفی وجود دارد. چند ماه پیش “لوسی تممام“، کارگاهی در لندن افتتاح کرد که لباس عروسی می دوزد. او می گوید: “هنگامی که مردم به لباس های من نگاه می کنند، نمی گویند، اینها هیپی هستند یا به محیط زیست احترام می گذارند، فقط می گویند آنها زیبا و منحصر به فردند. فورا به مهارت و کیفیت کار پی می برند. اما اینکه برای دوخت این لباس، من توجه خاصی به محیط زیست داشته ام، برای آنها بسیار مهم است. یعنی اینکه این فقط یک لباس نیست و داستانی پشت آن است. روز عروسی آنها می دانند که برای برگزاری مراسم، از کار هیچ کس سوء استفاده نشده است.”
با این وجود، کَتی مدیر وب سایت می گوید احتیاجی به زیاده روی نیست: “اگر سعی کنید همه کارها را خودتان انجام دهید، ممکن است با مشکلات زیادی روبرو شوید و شاید قادر به انجام همه آنها نباشید. هیچ کس نمی خواهد روز عروسی اشکالی پیش بیاید. خیلی از زوج ها هم همین را به من می گویند. آنها می گویند که نمی توانند یک عروسی سبز داشته باشند چون می خواهند همه چیز سبز باشد.
من به آنها می گویم، نگران نباشید! همین که شما به فکر یک عروسی سبز هستید، فوق العاده است. اغلب مردم حتی درباره آن فکر نمی کنند.”

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر